Sunday, May 27, 2012

Panggil Kami KerumahMu Ya Allah



Assalammualaikum,

Beberapa kali Ukhti menyaksikan rancangan yang memperlihatkan muslimin / Muslimah terpilih untuk mengerjakan ibadah Umrah. Ditambah lagi dengan orang-orang terdekat Ukhti yang juga bakal mengerjakan ibadah Umrah.. Alhamdulillah, mudahan sentiasa dilancarkan segala urusan dan ibadahnya disana, aamiin aamiin Ya Rabb.. Terdetik didalam hati kecil Ukhti, bilakah Ukhti dapat menjadi Muslimah terpilih seperti mereka yang lain.. bilakah Ukhti dapat menjejakkan kaki dan menatap Makam Nabi Muhammad S.A.W dan Ka’abah. Pertanyaan itu kini berubah menjadi satu hajat yang ingin dicapai satu hari nanti.

Mungkin kerana Ukhti masih jahil dalam segala ilmu agama, Mungkin Allah ingin memberi peluang kepada Ukhti dan juga Ukhti-Ukhti yang lain yang mempunyai keinginan yang sama tapi belum mempunyai rezeki yang lebih, untuk terlebih dahulu mempelajari dan mendalami apa maksud dan erti ibadah Umrah yang sebenarnya. Ukhti yakin ada sebab kenapa kita yang masih ‘menunggu giliran’ ini belum ‘disampaikan’ untuk pergi kesana. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambanya. Mari belajar mengenai Umrah!


Alhamdulillah, Ukhti mempunyai beberapa teman dan saudara yang sangat baik hati untuk berkongsi cerita dan pengalaman mereka ketika berada disana. Dari mereka itulah Ukhti cuba untuk mempelajari susah senangnya ketika berada disana agar nanti bila Ukhti sudah dipanggil untuk pergi kesana, Ukhti sudah bersedia zahir dan batin untuk mengerjakan ibadah disana.










 Insya Allah, kalau bukan sekarang atau dimasa terdekat.. Insya Allah.. Ukhti ingin sekali untuk mengerjakan ibadah umrah nanti bersama dengan bakal suami Ukhti selepas selesai Walimatul Urus, mungkin itu akan lebih bermakna dengan adanya si suami yang akan dapat membimbing Ukhti lebih mendalam tentang ilmu agama ketika disana dan seterusnya menjadi pelindung dan peneman Ukhti nanti, Insya Allah, aamiin aamiin Ya Rabb. Semoga Allah S.W.T mendengar do’a kita yang ingin terus mencintaiNYA.

No comments:

Post a Comment