Friday, August 24, 2012

Appreciate your loved ones


Assalammualaikum..







A simple quote tapi mempunyai mesej yang sangat dalam ertinya.. kadang-kadang kita terlalu fokus menjalankan hidup kita sehinggakan terkadang kita lupa orang-orang yang menyayangi kita, yang selalu khuatir dengan keadaan kita, yang terkadang menangis kerna rindu akan kita.. lucu tapi sebenarnya kita semua pernah mengalaminya.. terkadang kita rasa terganggu dengan keprihatinan yang ditunjukkan oleh orang-orang tersebut sehingga ketahap kita tidak memperdulikan mereka, terkadang kita rasa keputusan yang kita buat adalah lebih baik..

sepanjang hidup Ukhti, Ukhti baru tersedar.. antara banyak-banyak orang terdekat Ukhti yang sudah pun dijemput illahi, mereka adalah orang-orang yang bagi Ukhti mempunyai hati yang penuh dengan kasih sayang, yang sepanjang hidup mereka, penuh dengan kesabaran, dicintai orang disekeliling terutama sekali ibu bapa mereka dan cinta mereka kepada Allah.. dan mereka itulah yang sangat awal diambil oleh Allah S.W.T.. benarlah yang Ukhti selalu dengar.. hanya yang terbaik yang selalu dijemput awal oleh sang Illahi.. 



Memang sebagai manusia, kita tidak akan pernah lepas dari kesalahan.. akan selalu ada kekesalan hati, akan selalu ada rasa kekecewaan dan kemarahan.. tapi itu mungkin juga ujian dari Allah untuk kita.. bukan untuk menyalahkan tapi belajar untuk diri sendiri agar lebih sabar dan menjadi lebih baik agar kemarahan dan kekecewaan itu dapat ditukar menjadi sesuatu yang indah.. Ajal dan maut ada ditangan Allah S.W.T.. mungkin hari ini kita bergurau senda dengan mereka, mungkin besuk kita akan mendengar berita kepergian mereka.. itu adalah pasti.. kita mungkin tidak akan mampu menghalang.. namun kita dapat melakukan satu perkara.. iaitu menghargai.. 

walau apapun yang terjadi, jadilah orang yang tahu menghargai.. supaya nanti suatu hari, bila kita harus kehilangan orang yang selama ini menyayangi kita tanpa kita sedari.. kita tahu kita sudah sangat menghargai mereka… sebab tidak semua orang akan menyayangi kita.. Bila kita tahu ada yang sangat menyayangi kita, itu anugerah dari Allah.. tak kira samaada itu ibu bapa, keluarga, teman-teman.. bukan kerana kita baik atau tampan atau cantik, atau kaya.. itu kerana ianya anugerah dari Allah dan bila-bila masa Allah boleh ambil anugerah itu.. jadi, hargailah..

Al-Fatihah..


 
 p/s: wish me luck for tomorrow's test! =D


Assalammualaikum..=)



No comments:

Post a Comment