Wednesday, July 25, 2012

This is my love story



Assalammualaikum Ukhti-Ukhti,

Kalau tidak silap, beberapa bulan yang lepas, Ukhti ada menyaksikan satu video yang bertajuk “I have been proposed”, yang dimuat turun oleh seorang Ukhti bernama Dena Bahrin.. cantik namanya seperti orangnya juga. Sebagai wanita, memang tersentuh hati Ukhti bila menyaksikan video tersebut, apalagi mengingatkan si jejaka membuat usahanya sendiri untuk ‘melamar’ Ukhti tersebut, Alhamdulillah.. beruntung sungguh.. mungkin ada yang sudah mengetahui, mungkin ada yang belum menyaksikan.. Takpe, jom tengok..






=) Beberapa hari yang lalu, sedang Ukhti membuat kajian, Ukhti ternampak satu blog yang mempunyai nama yang sepertinya Ukhti pernah baca atau dengar.. bila Ukhti buka blog tersebut, rupa-rupanya, Ukhti yang bernama Dena bahrin tersebut juga mempunyai blog tersendiri dan beliau turut menulis mengenai cerita cintanya bersama suaminya.. yang bertajuk “My love story” dan beliau menulis…

"For Allah Sake, This is beyond my expectation. I asked Allah for the best man and the best love story. He gives me the best man for me and the best story I could ever imagine.
Today, I would say, I believe in Love after marriage. I know, not everyone can get it. But you know, if you love someone, protect the 'love'. Protect the sweetness. If I could ever convince people how amazing it is to actually 'bercinta bagai nak rak.'' after married. it would be nice. I swear to Allah, Girls, protect your dignity, your heart and guys, please protect the girl you love. Please save your love story. Choose someone to marry, not someone for you to only walk around and be happy.
I thank Allah for everything. I'm grateful for having families and friends around who never stop supporting me. Yes. Allah is the most loving. my zaman that i told you, ''zaman paling buruk , zaman paling jatuh.'' Maka Allah gantikan dengan kisah cinta yang aku sangat tak sangka. Allah gantikan dengan hidup dan perasaan bahagia yang tak terkata . I know, there will be long way to go but all these, it makes me learn better. I learn better, i can think better. Gembira orang lain mampu buat kita gembira, Bahagia ibu bapa mampu buat kita bahagia, berkat restu dan doa keluarga adalah salah satu kunci terbesar hati kita tenang dan gembira. Allah knows what you do for yourself and others. Allah knows.
If the 'Love' makes you become worse. Let it go. it's hard. Allah knows and He will replace someone better for you. If the Love makes your relationship with family or beloved people worse, turn to Allah for decision, Allah knows the best. If you're in dilemma what you want and what make things better. Have faith in Allah, He knows what you've done. He knows what you've sacrificed. Dan, cinta itu memang perlukan pengorbanan.
and one thing about this is that, Allah saves my heart for someone who deserves it. Allah saves me from facing another heartbroken and that's wonderful because I just can't bear with another heartbroken. Allah is Ar-Rahman & Ar-Rahim. I'm ordinary. I'm not perfect. Proudly to say, I'm 20 and I'm married. Responsibilities increased but 'LOVING' ITSELF IS 'RESPONSIBILTY.'
Thank you everyone for all the du'a and wishes. for all the support. SubhanaAllah i believe, your du'as too, make it happened. I forgot how to be in love. Today, I have a husband whom i used to hate, and i think, i just fell in love with him. I'm nur dianah and this is my story.
Me : " Kenapa awak masuk minang saya? "
Him: " Sebab saya jatuh cinta dengan awak & saya tahu awak boleh jadikan saya lelaki yang lebih baik."

Someone who really loves you will show you they want you, will prove that they need you, will remind you they love you. Will put you in the list, " To be in heaven, together, forever."
 
Bila kah jodoh itu akan datang semua nya kerja yang maha Esa, Kita manusia cuma jangan berhenti berdoa dan percaya pada kuasa Allah. Bagaimana Allah mampu cipta kan pelbagai perkara berlainan rupa, sifat & personality, begitu juga kebahagiaan. Jangan terlalu berfikir sesuatu di luar jangkaan,tapi jangan pernah putus asa pada Allah yang maha memberi kebahagiaan.
 

Sincerely,
Dena Bahrin



Semua yang Ukhti tersebut tulis didalam blog beliau, sebenarnya sedikit sebanyak meluahkan apa yang selama ini ingin Ukhti disini katakan namun mungkin Ukhti disini belum fasih untuk menyusun kata-kata dari hati sendiri, jadi ia terpendam sementara.. Alhamdulillah, apa yang Ukhti Dena tulis, itulah yang Ukhti rasakan.. Dalam segala hal, kita hanya dapat berserah dan berdo’a kepada Allah akan sesuatu yang kita sendiri tidak pasti.. seperti Ukhti sendiri, bila Ukhti akan bertemu dengan Jodoh Ukhti, siapa sebenarnya jodoh Ukhti.. itu hanya Allah yang tahu.. mungkin sesuatu yang ‘unexpected’ akan berlaku, jadi sebab itu, Allah biarkan Ukhti untuk terus belajar untuk bersabar.. 

Bila Ukhti baca dan menghayati cerita cinta Dena Bahrin, Ukhti rasa seperti diberi semangat baru.. sebab Ukhti tahu di zaman moden ini, masih ada lagi cerita cinta yang manis, tidak melanggar larangan Allah dan ia berakhir dengan ikatan yang diredhaiNYA.. Ukhti ingin sekali mempunyai cerita cinta seperti itu.. 

Mungkin benar, akan selalu ada hikmah disebalik apa saja yang berlaku, sama juga yang berlaku didalam hidup Ukhti.. mungkin ada sebab kenapa Allah uji Ukhti dengan dugaan hati.. Mungkin Allah ingin Ukhti ‘berbicara’ terlebih dahulu kepadanya dan memahami akan kekuatan do’a, sabar dan Ikhlas.. Mungkin Allah ingin cerita cinta Ukhti nanti, menjadi cerita cinta yang sangat terjaga dan diredhai.. mencintai hanya seorang jejaka yang bergelar.. bukan teman lelaki tapi suami.. menjaga dia tanpa batas, sama seperti cerita cinta Dena Bahrin.. Insya Allah.. 

kita semua ada akal, fikiran dan perasaan untuk kita menulis cerita cinta kita.. bagaimana kita ingin menjalankannya.. itu terletak kepada kita sendiri.. dan Ukhti disini.. I choose to have a beautiful yet protected relationship.. a relationship where both of us will always feel grateful for the presence of each other.. Insya Allah..

One day, I will say with proud, “this is my love story..”





Assalammualaikum..

No comments:

Post a Comment